Låt den rätte komma in

Igår var jag och ante på bio, gissa vad vi såg. Låt den rätte komma in, vampyr filmen som utspelar sig i Blakeberg. En film i genren (enligt Sf) thriller, romantik, aktion. De var lite obehagligt då och då i filmen men jag hoppade inte till mer än en gång och jag brukar hoppa till av rädsla när jag ser romantiska komedier.  Med de vill jag säga att jag tycker att den var bra. Romantik, jag undrar hur de kunde komma in som genre på den här filmen om de inte menar den oskyldiga kärleken mellan de två tolvåriga barnen, okej lite romantiskt var de väll! Men Aktion håller jag inte med om det var en väldigt lugn film.
 


De som dock var obehagligt var att jag drömde den konstigaste drömmen i natt om att alla var ute efter att döda mig, mamma, Casper vår hund och Bella en annan hund. Ännu konstigare blev det av att vi under hela drömmen befann oss i en bil och alla som försökte döda oss gick jag ut och slog men den spikpåle. Drömmen avbröts av min väckarklocka som ringde alldeles för tidigt som tur var, men jag ville inte somna om till den konstiga drömmen.     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0